Vatten

2014-04-24 / 20:15:51
Idag kom det vatten från ovan. en hel massa faktiskt. Och jag var en bra bit hemifrån.... Jag var på väg hem till nya lyan från gamla lyan där jag varit och skurat lite på toaletterna och även hämtat min köksmatta. Jag passade även på att duscha när jag var där för vi har inget varmvatten i nya lägenheten. Det är svårt att klara vardagen utan varmvatten.  780 miljoner människor saknar tillgång till rent vatten och varje dag dör 1400 barn under fem år p g a bristen på rent vatten. Och här sitter jag och ojar mig över att vi inte har något varmt vatten. Man pratar lite nu och då om "i-landsproblem". Tänk så mycket som verkligen ÄR ett i-landsproblem. Ett inte-problem. Jag VET att mitt varmvatten kommer i kranen nästa vecka (bara jag samlat tillräckligt med mod för att ringa gasleverantören och boka en igångsättningstid). Jag VET att jag inte behöver duscha varje dag. Jag VET att om problemet blir långvarigt så har vi en massa kompisar som vi nog kan få både duscha och tvätta hos. Ibland behöver man lite perspektiv på livet. Ibland behöver man stanna upp och fundera på vad man ska ta för
givet. Finns det något?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Babsan

VA?!? Ringer du till gasleverantörer....på FRANSKA!?!
Att du TÖRS!!!!!

2014-04-29 @ 21:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback