Ännu en tanttanke

2011-10-17 / 19:14:30
Tant Elna bodde två hus in i byn. Hon och hennes man hade en röd hund av spetstypen. Den var läskig och skällde hela tiden så jag vågade knappt gå förbi deras hus. Hos tant Elna fick man alltid tre av allting, "så att du blir gift, flicka!". Jag tyckta att det var pinsamt. Men det hjälpte. Jag blev gift.
Tant Aina bodde ett hus in i byn. Hon hade stora bröst. Och en prickig hund. Den skällde också väldigt mycket. Tant Aina sjöng religiösa sånger och ordnade symöten. Jag var rädd för henne.
En sån tant är inte jag. Jag är en snäll tant som tycker om fina kläder och lugn och ro. Jag tycker om att tända ljus och att läsa roliga böcker. Jag är intresserad av vad som händer i världen, men ger mig inte så ofta in i diskussioner då jag har en tendens att träckla in mig i mina egna ord. Jag saknar min bästa vän som har flyttat långt bort. Jag saknar min mamma och mina två systrar som bort nästan lika långt bort. Jag har tre fina barn och en stark make som orkar noppa klabbar år främmande. Och sen håller jag med Mikael 6 år (fast mina sitter på framsidan):
"Skillnaden på tantkroppar och manskroppar är att tantkroppar har fler hemliga rum där bak"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback