Böcker i höstmörkret

2011-10-24 / 20:13:13
Visst är det härligt att läsa! Det är så härligt att försvinna bort i en fantasivärld, att leva sig in i andra människors känslor, att läsa dofter, färger och ljud! Jag har läst många bra böcker i mitt tantliv, ja även innan jag blev tant!, och här ska du få några tips.

Första boken värd att lägga tid på heter "The curious incident of the dog in the night-time" skriven av Mark Haddon. Boken handlar om en mordgåta inte lik någon annan du läst. Detektiven är Christopher Boone. Han är 15 år och har Aspbergewrs syndrom. Han vet väldigt mycket om matte och ytterst lite om människor. Han älskar listor, mönster och sanningen. Han hatar gult och brunt och att någon rör vid honom. Läs och fängslas!
Nästa bok jag vill tipsa om är egentligen en serie böcker skrivna av Colin Cotterill, Den motvillige kommunisten, Anarki och gamla hundar, Diskodans för de hädangångna samt Trettiotre tänder. De handlar om Dr Siri,som, trots att han saknar utrustning, erfarenhet och vilja, blivit utsedd till coroner i Demokratiska folkrepubliken Laos. Siri som sett fram emot sin pension, får plötsligt omskola sig, och finner sin nya position outhärdligt trist.
Mycket nöje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback