Ord

2011-10-31 / 16:19:28
Alf HenriksonAlf Henriksson var en hejare på ord. Jag beundrar människor som kan vända och vrida på ord
och alltid får till det på slutet. Tänk vilken gåva att kunna skriva en text som berör och ruskar om! Att kunna formulera sig så att andra människor förstår ens budskap! Det finns många begåvade skribenter och författare. Nån gång snart ska jag läsa Thomas Tranströmmer. Fast just idag nöjer jag mig med
Ett ord som en människa fäster sig vid
kan verka i oberäknelig tid
Det kan framkalla glädje till livets slut
det kan uppväcka obehag livet ut
Ja, det påverkar livet på jorden,
så slarva inte med orden!
Ett ord som en människa fäster sig vid
kan verka i oberäknelig tid
Det kan framkalla glädje till livets slut
det kan uppväcka obehag livet ut
Ja, det påverkar livet på jorden,
så slarva inte med orden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback