Normalt

2011-10-31 / 16:59:51

Många modeller är chokerande magra. Och de har blivit allt magrare - det talas om tio kilo på tio år. Hur blev det så?
Det är tydligen billigare för en designer att välja de yngre tjejerna, de som inte är fullt utvecklade, s k New Faces.
Jag läser om en fotograf som, med hjälp av datorn, manipulerar in extra höftbredd och några extra kilo i sina bilder.
En ung, nyetablerad designer, Josefin Strid, säger "Folk borde tänka mer på sin målgrupp, för gör man kläder för 40
plus tror jag inte att de blir lockade av att se plaggen på en kalvig 15-åring."( Vill du läsa mer? Då får du leta fram
söndagens kulturdel (DN), för jag hittar inte artikeln någonstans på nätet så jag kan inte länka till den. Artikelförfattaren
heter Hanna Mellin.) Nä, tacka vet jag modeller som ser ut som folk gör mest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback