Ett inlägg i tantdebatten

2012-04-20 / 19:12:13
Sju kvinnliga forskare vid Umeå univeritet har samlat sina tankar och erfarenheter i en bok som heter "Tanten, vem är hon?". I antologin skriver de om tanten som "både tidlös och evig, men samtidigt överspelad och föråldrad". Som jag skrev i börjad av min bloggkarriär, minns jag många tanter från min barndom. Då var tant ett inte speciellt positivt laddat ord. Nu när jag själv uppnått mogen ålder, tycker jag att det känns trevligt att kalla mig för tant. Det är absolut ingenting negativt i det ordet, utan jag känner mig nästan lite stolt över min nya titel. Och som det står i artikeln om antologin, som du kan läsa här , "Tant is beautiful. Jag är tant - och stolt över det"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback