Polisen

2012-04-15 / 11:24:32
I Uppsala rycker polisen ut för att rädda två igelkottar som förirrat sig ner i en plaskdamm. På diverse platser i Sverige krävs stora insatser av polisen vid sportevenemang, typ hockey- och fotbollsmatcher. Jag vet inte om jag har förstått det hela rätt, men är det inte så att det är skattepengar som finansierar polisverksamheten i Sverige? Lite konstigt känns det allt.... Speciellt när man ser repotage från fotbollsderbyn och liknande när det är folk som bara går dit för att slåss. Det känns ungefär lika konstigt som att veta att den där designerklänningen eller den där ansiktslyftningen, och för den delen den där barnvagnen!,  har finansierats av mig. Märkligt. Fast det är klart, när jag blir en gammal gumma finansieras mitt liv och leverne också av nån annan, så det kanske inte är nån större skillnad, eller?
bilden är från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback