Vågar jag

2012-04-03 / 16:51:30
ge mig in i genusdiskussionen? Nä, jag tror inte det. Lite kanske.... Pojkar och flickor är olika, den ena med snopp, den andra med snippa. Det är vi alla överens om. Det är sen det kniviga börjar. Skulle jag sätta på min son en klänning? Nej. Skulle jag vilja att man sa "hen" på mitt barns förskola? Nej. Jag tror faktiskt att pojkar och flickor är olika, som tänker olika och fungerar olika i en del situationer. Jag tycker inte att flickor och pojkar ska behandlas olika och jag tycker att flickor och pojkar ska få lika lön för lika arbete. Det viktigaste är i alla fall att en människa ska upskattas för den den är och ingenting annat. Inte p g a sitt kön eller sitt utseende inte heller p g a sina prestationer eller framgångar. Varje människa, oavsett snopp eller snippa, ska veta att det är gott nog. Vill du läsa nåt som andra skrivit som tycker mer och kanske vet mer? Här är en länk till Hanna Fridén, frilansjournalist och skribent, och här en länk till Mats Olsson, som kritiserar genusvetenskapen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ett bra inlägg i genusdiskussionen tycker jag! =)

2012-04-04 @ 21:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback