Vårpropositionen

2012-04-25 / 21:54:46
Ikväll har jag tänkt att skriva ett inlägg om vårpropositionen, alltså regeringens vårbudget som herr Borg presenterade härom veckan. Det är en försiktig vårbudget, där finansministern har budgeterat med både livrem och hängslen på. Förra gången han räknade pengar var det en tro på framtiden, men nu när det ekonomiska läget i '
Europa försämrats är han betydligt mer försiktig i sina reformer. Herr finansminister jämför ekonomin med ett aprilväder, ganska oförutsägbart. Vilken tur att det finns de som förstår sig på sånt där för det gör då rakt inte jag! Jag tycker att det räcker rätt bra att hålla reda på familjens ocoh mina egna finanser. Det måste kunna vara ganska så frustrerande att försöka få ihop alla de där pengarna som jag inte ens förstår hur mycket det är. Och alla ska ha sitt; barnen, de gamla, de sjuka, de som vill plugga, de som vill jobba, de som vill kunna åka tåg och alla andra. En vårproposition är inte helt lätt att förstå, men jag hittade en sammanfattning som gjorde det hela lite enklare. Lyssna här (du måste scrolla ner till Borg och Beppo och klicka på DJ Beppo:En tydlig vår).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback