Uppehåll

2012-12-10 / 17:36:06
Jag vill börja detta inlägg med att be om ursäkt över frånvaron av just inlägg, men förra veckan var jag faktiskt upptagen! Jo, det är helt sant. Jag var U P P T A G E N. Jo,jo minsann och det var med viktiga saker. Jag kokade nämligen lingonsylt! För första gången i mitt liv (kan jag kalla mig tant då? Om jag aldrig tidigare i mitt tantliv kokat sylt? Eller är det först nu jag kan kalla mig RIKTIG tant? Skriv en kommentar och berätta vad du tycker !) har jag alltså kokat lingonsylt (att det var för välgörande ändamål kanske är förmildrande?). Svenska Kyrkan i Paris ordnar varje december en julmarknad och där behövs hemkokt lingonsylt som säljs för dyra pengar. Klart att jag ville hjälpa till! Första satsen (jag kokade fem) blev något rinnig, men den kokade jag om (efter rådfrågning av både mamma, syster och google). Jag höll på till halv tre den natten, men sedan kunde jag leverara 56 burkar på svenska lingon hemmakokt lingonsylt. Och de gick åt som smör i solsken (trots att de kostade 8 euros....)!
 

Kommentarer
Postat av: Barbro Holmborn

Jättebra Ulrica :)

Svar: Tack för det! Kram
tsomitant.blogg.se

2012-12-10 @ 20:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback