Dagens dag

2012-02-03 / 20:30:56
Med grammatiken äger du språket. Med språket äger du världen!

I dag är det GRAMMATIKENS dag. Intressant. Jag har aldrig haft problem med att skriva och formulera mig grammatiskt rätt. Fast jag vert inte hur jag gör. Jag går mer på känsla än kunskap. Jag hör om det "låter rätt". När barnen började skolan och så småningom började komma hem med läxa i svenska, blev det problematiskt. Man kan ju inte förklara med att säga "Det låter bra."! Jag provade ett grammatiktest här. Det gick inte så bra...  Jag fortsätter nog att gå på känsla. Det har gått bra i mer än 40 år, så mest troligt klarar jag mig ganska bra resten av livet också ;)
Varje DAG med lite självaktning har ett bakverk uppkallat efter sig.Recept på Grammatikbakelsen hittar du här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback