Eld

2012-02-01 / 20:17:58
För många år sen hade jag förmånen att få lyssna på en mycket bra föreläsning om uteundervisning. Jag kommer naturligtvis inte ihåg föreläsaren namn, men jag kommer ihåg hur hennes föreläsning började. Hon började med att fråga "Hur många av er kan göra upp en eld om ni blir tvungna?". Jag räckte upp handen. För det trodde jag att jag kunde. Men nu är jag inte så säker längre.... Som jag skrivit i ett tidigare inlägg, har vi installerat en riktigt fin braskamin. Fin och modern. Jättefin och jättemodern, faktiskt. Men inte tusan kan jag göra upp eld i den utan att hela huset blir rökfyllt och brandvarnaren tjuter så att hela kvarteret kommer springande! Jag gör allt rätt. Allt. Så vad är det då jag gör fel? Jag får nog läsa på .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback