Främling

2012-02-06 / 18:14:45
Har du varit med om att höra en röst utan att se ansiktet på den som talar? Har du då någon gång gjort dig en bild av personen som pratar? Så gör jag varje gång jag hör en röst som är utan ansikte. Så kanske alla människor gör? Det är en rätt trevlig sysselsättning. Jag kan forma personens anletsdrag precis som jag vill. Så långt är allt frid och fröjd. Problemet uppstår när jag får se en bild på personen och verkligheten inte alls stämmer överens med min bild. Mycket fel blir det.... Ta t ex Karin Brunk Holmqvist som har skrivit bl a Sirila gentlemän sökes och Kaffe med musik. Underbara böcker skrivna av en liten, något rundlagd kvinna i 65års åldern, med kläder från Gudrun Sjödén och med foträta skor. Trodde jag. I senaste numret av Vi finns en bild på henne och hon ser inte alls ut som jag trodde! Hon är väldigt vacker, inte för det, men hon ser inte ut som jag hade föreställt mig. Får se hur det känns att läsa nästa bok skriven av henne.....
(Bilden från Ystads Allehanda)
Sen har vi han Lasse Johansson, reporter på Sveriges Radio. Hans röst stämmer inte alls ut med hans utseende! Sen jag fick se en bild på honom är det det enda jag tänker på när jag hör honom prata på radio! Det är förstås synd eftersom han är en mycket duktig reporter som säger mycket bra saker.
(Bilden är från hans twitter)
Fast jag behöver kanske bara lite tid att vänja mig. Snart tar jag åt mig av hans sanningar igen. Spännande är det i alla fall att fundera på hur Ross W Greene ser ut, författaren till boken Explosiva barn , som jag läser just nu. Han ser väldigt spännande ut i mitt huvud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback