mr Tourette

2012-02-17 / 23:39:53
Fick en dag se en annons om att en föreläsning med namnet Mr Tourette och jag skulle hållas i en stad i närheten. Jag pratade med min rektor och han tyckte att det var en bra ide att vi gick, vi som jobbade på förskolan. jag beställde och ordnade. Och så blev yngste sonen sjuk och jag kunde inte gå..... Mina kollegor gick och det var en mycket bra föreläsning. Ikväll tittar jag på Mr Tourette som är gäst hos Skavlan. Vilken människa! Vilket liv! Tänk så skönt att vara så normal som man vill vara! Han vill inte bli någon annan med hjälp av mer mediciner eller mer terapi. Han vill vara den han är precis här och nu. Han har accepterat sig själv och sin personlighet och lärt sig att leva med den. Önskar att jag kunde göra detsamma. Och jag har inte några syndrom utan är förhållandevis  "normal", vad nu det är......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback