Söndag i februari

2012-02-19 / 20:35:30
I dag har det varit en dag utan bilder. En lagom grå och småkall söndag i mitten av februari, en månad som f ö är utan slut. Jag sov länge, åt en hotellfrukost i min ensamhet och tog en promenad i sportlovsvädret (vem som har sportlov nu vet jag inte, men det har varit ett typiskt sportlovsväder idag). Jag har handlat mjölk, bröd och apelsiner för femte gången den här veckan, fyllt på tvättmaskinen och strukit skjortor. Vid 17tiden började jag med middagen (sjömansbiff) och strax efter 18 kramade jag maken hej då. Middag med tända ljus och glada, helgmosiga barn, disk och torkning av diskbänken för sjätte gången idag. Efter middagspysslet hjälpte jag minstingen att plasta in en mattebok och sen packade jag väskan inför morgondagen. Nu väntar kladdkaka bakad av ett proffs, Äkta människor och till sist 50 sidor Dr Mumbai. En lagom rofylld och avkopplande söndag med andra ord. Allt är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback