Svensk design

2012-02-04 / 18:45:46
Den här rubriken skulle kunna efterföljas av ett mycket långt inlägg, där jag skulle kunna visa mängder av bilder på underbara ting designade av duktiga, kreativa svenska designers. Men, det är ju lördagkväll och snart börjar Melodifestivalen så jag ska inte uppehålla er alltför länge. Jag vill bara visa en bild på en blomkruka som pryder mitt hem. När svärfar skulle flytta till en mindre lägenhet fick vi sonhustrur gå igenom förrådet av pynt och prylar som svärmor samlat på sig under årens lopp och som han inte ville ta med till nya lyan. Jag la beslag på två, för mig, otroliga dyrgripar formgiven av prins Eugen 1915, Waldemarsuddekrukan . Titta så fin den är, här med ett gäng pärlhyacinter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback