Mode

2012-02-17 / 23:29:28
Modet förändras hela tiden, det ligger i själva definitionen av begreppet. Förändringarna är ofta snabbare än hos många andra kulturella uttryck, som språk och filosofi.
Wikipedia.com


Diskuterar mode med äldste sonen över en plåt med lasagne. Vi är inte riktigt överens. För honom är mode något som alla följer/har och något som någon annan bestämmer.. För mig är mode något jag har och bestämmer. Mitt mode och mina outfits. Fast visst, jag ser mig omkring och bildar mig en uppfattning om vad jag tycker om utifrån vad andra  har på sig, t ex i moderepotage och modebloggar. Men sen tycker jag nog att jag ändå har en egen stil som jag själv tycker att jag många gånger är först med. Kolla bara in inlägget den 14e februari av Expressens moderedaktör Emma. På outfitbilden hon har lagt upp har hon på sig likadana skor som jag köpte på min shoppingresa till huvudstaden med världens bästa T härom helgen. Jag  var alltså FÖRST! Jag var FÖRE Expressens moderedaktör! Kan ni fatta vidden i det? Det var alltså jag som satte trenden med senapsgula mockastövletter! Lilla jag, en liten tant i en liten stad i mellanSverige var alltså FÖRST med att hävda att senapsgula mockastövletter är helt rätt! Det du! Och du då, som följer min blogg, DU är också väldigt inne, för du fick veta det före alla Expressens läsare! WOW! Vilken grej! För det är väl inte så att jag har glömt att lägga upp en bild på mina skor från Vagabond? Nä, inte alls. Den 3e februari finns dom med, alltså elva dagar före Emma. Ha! Jag vann! Och jag kan(måtte nu ingen komma dragande med att tidigare inlägg från Emma på Expressen där hon visar de senapsgula. Låt mig bara få leva i tron att JAG VAR FÖRST. Snälla....)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback