Författare

2012-01-13 / 20:02:02
Jag känner en som har skrivit en bok. Boken heter Structural Information Content of the Optical Field. Min svärfar är polare med Björn Ranelid. Tänk att kunna skriva i sitt CV att "Jag har skrivit en bok" eller "Jag är författare"! Tänk att fylla sida efter sida med ord som fängslar andra människor! Tänk att kunna skriva ner fantastiska historier som lockar människor att läsa! Jag önskar att jag kunde skriva en bok. Det som verkar absolut roligast med att skriva en bok är att hitta på namnen på karaktärerna i berättelsen. Tänk Allan Karlsson. Vatanen. Mma Ramotswe. Erlendur Sveinsson. Mrs Jane Marple. Ana Karenina. Hermoine Granger. Listan på namn som finns i litteraturen kan göras lång och jag tror att det är den roligaste uppgiften man har som författare. Om jag skulle skriva en bok skulle den handla om Kuno. Eller MajGun. Eller herr Blåbärsblå. Eller tant Ragata. Jag samlar alla namn som kittlar min fantasi på ett speciellt ställe. Den dagen jag börjar skriva är det bara att plocka fram ett namn och låta historien flöda fritt. När min bok är klar lovar jag att du ska få ett signerat exemplar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback