Lisa för mage och öga

2012-01-04 / 21:41:41
God mat lagade jag i kväll. God och enkel. Det enda som känns lite illa är jag jag inte har använt mig av KRAVvaror. Jag är lite av en periodare när det gäller KRAV. Bananer och fil köper jag alltid KRAVmärkt. Ibland  KRAVmjöl, KRAVkryddor och KRAVmjölk. Men bara ibland. Om jag nu skulle avlägga ett nyårslöfte kanske det skulle vara ett bra ett. Jag lovar att jag ska försöka bli bättre på att väja KRAVvaror när jag handlar! Men för att återgå till vår middag, kolla bilden(klicka på den om du vill att den ska bli större)
Och så här gör man
Fetakyckling med ruccola
4 pers
500 g kycklingfilé
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 msk smör eller olja
2 msk balsamvinäger
1 msk honung
1 msk olja
100 g fetaost
2 dl ruccolasallad
Sätt ugen på 175 grader. Krydda kycklkingen med salt och peppar och bryn den runt om i en stekpanna. Lägg över den på ett ugnssäkert fat och stek i mitten av ugnen ca 20 minuter. Vispa ihop vinäger, olja och honung. Smula osten över kycklingen, strö över ruccolan och häll över dressingen. Servera med potatisklyftor.
Gott! Och titta vad jag kunde vila ögonen på medan jag åt
(Dottern har en liten fotostudio och det är hon som har tagit de fina bilderna på min bukett)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback