Mångalen

2012-01-08 / 20:30:43
(Den vackra bilden hittade jag på 60plus.se)
Utanför vårt fönster lyser en vacker fullmåne, den första år 2012. Ljuset från månen reflektras i snön som nu äntligen kommit och stannat ett tag. Så gudomligt vackert! Jag tycker mig påverkas av månen på så sätt att jag sover sämre de nätter som månen lyser in genom vårt sovrumsfönster. Jag vet inte om det är en framforskad sanning, men jag sover sämre fullmånsnätter. jag vet också att barnmorskor säger att det föds fler barn de nätter som fullmånen lyser över BB. Jag kan bara gissa hur människor och deras vidskepelse påverkades för länge sen, nåt magiskt är det över en rund, klart skinande måne! Jag hittade några artiklar på nätet och länkar till en här. En annan lite mer mystisk beskrivning hittar du här. Om du ligger vaken i natt kan du ju roa dig med att läsa länkarna! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback