Q Blake

2012-01-19 / 20:59:17
Jag älskar den brittiske illustratören Quentin Blake! Hans fantastiska bilder till Roald Dahls fantastiska historier kan verkligen få min fantasi att nå oanade höjder! Herr och fru Slusk. Willy Wonka. James och jättepersikan. När mina barn var små läste vi alla böcker biblioteket kunde erbjuda som mr Blake illustrerat. Nu, när mina barn vuxit ifrån bilderböcker, lånar jag till jobbet eller passar på att titta i böckerna när jag besöker biblioteket i andra ärenden. Snart ska jag börja köpa på mig ett lager. Ser på hans hemsida att man kan köpa illustrationer. Kanske jag ska önska mig en i 50-års present!
Sagt om mr Blake

Blake is beyond brilliant. He's anarchic, moral, infinitely subversive, sometimes vicious, socially acute, sparse when he has to be, exuberantly lavish in the detail when he feels like it. He can tell wonderful stories without a single word, but his partnership with Roald Dahl was made in heaven. Or somewhere. The diabolic ingenuity of Dahl came into its own only when he wrote for children. In conjunction with Blake, there was a kind of alchemy. I've never met a child who didn't love Quentin Blake.' (Melanie McDonagh, Daily Telegraph)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback