Smak av sommar

2012-01-17 / 21:00:10
I kväll var det premiär på skidskolan och jag tog mig an 11 små förväntansfulla treåringar. Vi vinkade med tårna, åkte köttbulle nerför backen, lekte Prästens Lilla Kråka och åt kokosbollar. Temperaturen ligger runt nollan och det är fortfarande snö kvar på marken. Mina killar tränade på egen hand och betyget på spåren var faktiskt bra! Eldsjälen i klubben som sköter spårdragningen gör ett kanonjobb varje vinter! Tur att det finns pensionärer! För att återgå till min skidskolegrupp så är det så, att det känns motigt varje gång jag ska dit. Men efteråt, när jag fått heja och peppa dessa små energiknippen åker jag hem med ett leende på läpparna, Jag tror att det bor en liten Hellner eller Kalla i alla treåringar! Vad har nu detta med sommarsmak? Jo, när jag kom hem från träningen blev jag tvärsugen på hallon! En sån välsignad tur att jag har frysen full av sommarens underbara smaker så att jag kunde göra en hallonsmoothie! En banan, två kiwi, två rejäla matskedar hallon och havredryck efter tycke. Mixa. NJUT!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh vad det lät gott. Jag vill oxå ha hallon i frysen!

2012-01-19 @ 18:09:56
Postat av: Linda

Mmmm, jag och Julle dricker smoothie, "sosi" som Julle säger, varje e.m :)med samma recept fast blåbär ist för hallon.

2012-01-19 @ 19:52:10
URL: http://babylife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback