Gräsklippare

2012-07-10 / 19:36:14
Det regnar en hel del i vår del av Sverige denna sommar. Det regnar så mycket och så ofta att det kan vara svårt att hinna klippa gräset som trots allt växer. Men idag tänkte jag lura vädergudarna och ta en snabb repa med Klipparn. Men det tyckte inte Klipparn. Eller jo, fast han (jo, en HAN) protesterade hela tiden och gjorde inte min ansträngning lätt, kan jag säga. han lät inte brrruuuuuuuuuuuummmmm som en vanlig, frisk klippare utan mer BRuuMM, BrUM, bRUUMM, bruuuMMMM om du förstår hur jag menar. Lite som han brukar låta när bränslet håller på att ta slut (men tanken var full). Så det blev en kamp. Inte bara mot regnet utan även mot Klipparn alltså. Jag tror att man kan säga att det blev oavgjort. Jag hann klippa typ halva gräsmattan innan regnet och Klipparn sa att nu räcker det. kanske, kanske att jag tar upp kampen i morgon igen. Vi får se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback