Bruna fingrar

2012-06-21 / 21:51:02
I min trädgård finns det inte mycket som kräver någon större omvårdnad. Jag har inte gröna fingrar utan färgen är, som du kan läsa i rubriken, bruna. Jag har därför anlagt en grusträdgård på vår framsida, med endast ett par krukor som jag planterar blommor i. Eller sticker ner ris i eller nåt annat för årstiden passande. Baksidan pryds av en gräsmatta. Nej förlåt, en MOSSmatta ska det vara. Men mossa är mjukt under bara fötter och faktiskt väldigt lättskött så den har jag inte gjort nåt åt. Jag har en pallkrage med jordgubbsplantor som rådjuren kalasar på med jämna mellanrum. I år ståtar mina nio plantor med en (1!) stjälk med blommor
 
I vår häck växer det massor av smultronplantor som alltid blommar men aldrig bär bär
 
 
Men så har vi då tre plantor på vår baksida som blommar nåt alldeles fantasktiskt vacker och det trots att jag inte gör ett endaste dugg för att sköta om dem. Det är mina PIONER, denna välsignade blomma!
Kolla bara!
 
 
Det här är den mellanstora plantan som har börjat blomma och ger mig en försmak på vad som komma skall för den stora plantan har - håll i dig nu - inte mindre än SEXTIOTRE knoppar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback