Fågelungesläpp

2012-06-17 / 18:46:57
Idag har vi från vår balkong bevittnat ett fågelungesläpp. Gräsmattan var full av små flygfärdiga fågelungar och om jag inte såg helt fel så var det starar. De små hoppade omkring på gräsmattan helt virriga, stirriga, medan mamma och pappa försökte hålla ordning på dem och samtidigt förse dem med en liten munsbit. Tidigt på våren brukar jag mötas av en kakafoni av fågelkvitter när jag kommer ut på morgonen, men den här tiden på försommaren är det betydligt tystare bland träden. Därför var det med glädje som jag stod på balkongen och lyssnade på surret. Det är härligt med fågelsång! Och det är härligt att få ta del av naturens under! Fast lite vemodigt är det att så tydligt bli påmind om tidens gång som man faktiskt blir på våren/sommaren. På torsdag är det sommarsolståndet. Det är årets längsta dag och kortaste natt. Sen vänder det. Så glöm inte bort att ta vara på de ljusa kvällarna och njuta av dem på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback