Kontraster

2012-06-18 / 21:49:36
I torsdags var jag och två andra familjemedlemmar till Globen i Stockholm på konsert. Det var Tom Petty och hans band som spelade i Sverige för första gången på tjugo år. Det var en makalös upplevelse! Gubbrock på absolut högsta nivå! De var så tajta och levererade så mycket spelglädje att jag satt med ett fånleende hela vägen hem! Gubbarna i bandet har spelat ihop i många herrans år och de verkar fortfarande ha kul! Att få uppleva riktigt bra livemusik fyller på batterierna till brädden! Mer sånt
tänkte jag och gick på en konstert i vår lilla kyrka i vår lilla stad en vanlig måndagkväll i juni. Det var en konsert med systrarna Gustafsson, Rigmor och Christina, med Mathias Algotsson på piano och Fredrik Jonsson på bas. Vilken konsert! Systrarna bjöd på en blandad repertoar, med både psalmer, visor och  en och annan jazzdänga. Jag blir så glad! Jag känner mig så lycklig! Jag känner mig så harmonisk! Mer musik åt folket!
PS
en liten krok till inlägget igår:
I dag såg jag sädesärleungar som provade sina vingar. Det var vingligt. Vilken tur att mamma var där och tog emot ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback