Tråkig dag

2012-06-28 / 21:03:24
I dag har det varit en tråkig dag. Jag har inte gjort någonting utav större vikt och jag har känt mig uttråkad. Nu ska du får höra: Det var nästan omöjligt att ta sig ur sängen i morse. Jag somnade om och somnade om och somnade om. När jag tillslut kom ut i köket bestämde jag mig för att festa till det och jag stoppade bara SVEnSKA JORDGUBBAR i min smoothie, men det kändes fortfarande lika tråkigt. Sen gjorde jag mig fin i min fina jeansklänning från Esprit (min kamera är på Peace & Love och har kul så bilden kommer vid ett senare tillfälle), klackskor och blingbling. Jag åkte därpå ner på stan, hämtade ut ett paket dottar, köpte mer blingbling för halva priset men inte blev det roligare för det. Kom hem, bryggde en kopp kaffe, åt en svampig rulltårtebit och läste min bok (Svärmaren av Anna Bovaller) men det träkiga ville inte avvika. Tog sedan en tur till byggvaruhuset utanför stan och inhandlade slippapper och då började det dessutom att regna (mycket sånt den här sommaren). Väl hemma igen bytte jag snabbt om till löpmunderingen och gav mig ut på en åttakilometersrunda. Tristessen tog rygg och var omöjlig att springa ifrån. Vadfanskajaglagatillmiddag.nu tipsade om renskavsgryta med kantareller och messmör och så fick det bli. Nu började jag faktiskt se lite ljusning i horisonten. Middagen avnjöts med ett glas rosé och avrundades med jordgubbar marinerade i honung, ingefära och lime och DÅ! DÅ försvann tristessen som en rökpuff och nu sitter jag här på balkongen, i kvällssol(som kan anas bakom gråa moln), inlindad i en filt, med mer rosé i glaset och den ännu inte utlästa boken bredvid mig. Och nu är det inte tråkigt längre utan bara lugn och skönt. En bra dag alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback