Filmtips

2012-03-24 / 22:04:03
Veckan som gick ägnade jag och dottern tre kvällar åt lika många filmer.  Första filmen vi såg var OUR IDIOT BROTHER som handlar om Ned, ett stort barn i en vuxen mans kropp. Han vill alla väl men allt han gör blir bara tok. Andra filmen var VACKRA LÖGNER med Audrey Tatou i rollen som Emelie. Emelie driver en frisörsalong där hon dagarna i ända ger sina kunder goda råd om hur de ska leva sina liv. Hennes mor har tappat livslusten helt efter det att hon blivit lämnad av sin man och genom en lögn fösöker Emelie hjälpa henne på fötter igen. En lögn som ställer till både det ena och det andra..... Tredje kvällen tittade vi på BEGINNERS. Den handlar om Oliver som träffar Anna bara några månader efter det att hans far gått bort i cancer. Hans far som vid 75 års ålder kom ut som homosexuell efter att ha mist sin fru efter ett långt äktenskap.
Det här är tre ganska lågmälda filmer som kanske inte är helt lättittade, åtminstone inte den sista. De är inga direkt fell-good-filmer, men jag sov lugnt och sålunda ger jag denna veckas filmupplevelser fyra kuddar av fem!

Kommentarer
Postat av: Tush

Vilken av de 3 filmerna skulle du säga var bäst?

2012-03-26 @ 09:55:49
URL: http://www.filmkritikerna.se
Postat av: tsomitant

Svårt. Jag gillar franska filmer.Dialogen är liksom lugn och lite klurig. Det gillar jag. Beginners var filmad på ett spännande sätt och inte alls så där amerikansk (vilket jag har blivit nästan allergisk mot på äldre dar!). Den film som var mest lättittad var Our idoit brother. En feel-good-film som ändå inte var helt enkel. Fick du svar på din fråga?

IP: 78.82.3.45

2012-03-27 @ 21:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback