Inspiration

2012-03-28 / 21:46:53
Allt kostar inte pengar. Ikväll har jag varit på en härlig inspirationsföreläsning som var helt gratis. Det var Mina, en mycket skicklig florist, som visade olika blomsterarrangemang. Hon använde sig nästan uteslutande av material från naturen - f ö också gratis! - och snodde ihop helhäftiga skapelser. Björkris ihoplindat till långa revor, björkris ihoplindat till söta fågelbon, små krukor gjorda av näver, videkissar, stenar, pinnar och naturligtvis blommor i vårens alla färger. Hon berättade om krukväxternas fantastiska egenskap att ge tillbaka upp till 90% av vattningsvattnet i form av luftfuktighet. Hon sa att för må bra behöver vi krukväxter i vår inomhusmiljö. Jaha. Jag tror inte att hon menade plastblommor, så nu vet jag inte vad jag ska göra med mina fyra.....
Fiffigasystrar.blogspot.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback