Pressklipp

2012-03-16 / 19:29:36
Jag bor på en liten ort i, för mig, södra Sverige. En liten ort som faktiskt är en stad. Efter flera års uppehåll har familjen återupptagit prenumerationen på lokaltidningen." Vad är väl DN och världsnyheter jämfört med lokaltidningen med stort L?" tänke jag och beställde en femmånaders prenumeration. Och jag har inte blivit besviken hittills! I dagens tidning får jag t ex veta att det är släktforskningens dag i morgon i släktforskarlokalen. Och härom dan stod att läsa "Det var i oktober förra året som den 53-årige mannen från X drack alkohol hela dagen och bestämde sig för att ta bilen till X för att köpa ännu mer alkohol." Några sidor längre fram rapporteras att MCbutiken "har i Xgalleria ställt ut ett antal morotcyklar. I måndags vid 14-tiden var det en man (....) känd av polisen som helt sonika bestämde sig för att stjäla en av motorcyklarna. Han började rulla den mot en av utgångarna men mc:n var tydligen för tung och han orkade inte hålla den rullande. Då vände mannen tillbaka och försökte att stjäla en något lätttare mc." Inte tråkigt en sekund! Sen har ju armhålshår från vår lilla stad blivit näst intill en världsnyhet! Det är ett spännande ställe jag bor på, så det blir nog inte helt lätt att finna sig till rätta i en så ointressant håla som Paris......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback