Visst har jag berättat

2012-03-13 / 22:14:39
om att jag råkade ut för nätmobbing förra sommaren? Jag kommenterade en känd bloggerskas inlägg på ett icke-medhållande-sätt. Hon la då upp min kommentar som ett inlägg i sin blogg och sen var drevet igång. Jag blev kallad både det ena och det andra under att antal dagar, och både min intelligens och min personlighet diskuterades och dissikerades. Jag tog ganska illa vid mig, mycket p g a alla personangrepp, men kanske mest p g a att bloggerskan i fråga inte tog avstånd från alla otrevligheter utan snarare hejade på dem! "Men morsan", sa stora Jr, "du får inte bry dig så mycket. Det är så här det går till på nätet. tycker du något måste du vara beredd på skit!". Ok. Att inte alla tycker som jag är helt ok. Alla har rätt till sin egen åsikt och rätt att tala om den. MEN man har inte rätt att slunga ur sig otrevliga och elaka saker och kalla en människa man inte känner för både det ena och det andra. Jag har ingenting emot en diskussion, med argument för och emot, men inga slag under bältet! Om jag någon gång får många följare av min blogg, så lovar jag att sätta ner tangenterna om jag märker några såna tendenser! Så du behöver inte vara rädd för att skriva att du inte tycker som jag! Jag kanske inte behöver skriva att jag slutat läsa hennes blogg. Idag hittade jag en ny blogg som jag inte sett förut och knappade glad i hågen in mig på den. Men, men, men, vad får jag se om inte uthängning av kommentar i ett inlägg! Nog nu.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Intressant inlägg! Funderade på en sak: är det själva grejen att bloggaren lyfter upp en kommentar till ett inlägg som du inte gillar, eller är det att hen samtidigt kommenterar kommentaren på ett sätt som du inte gillar? Jag läser väldigt sällan kommentarsfält, så för mig är det ett sätt att göras uppmärksam på kommentarer som sticker ut (för det är väl oftast de som får ett inlägg).

2012-03-15 @ 12:41:59
Postat av: Linda

Känner igen det där. Men det är som din Jr säger att det är inget att bry sig om, men det är svårt, I know.

Hoppas du fortsätter skriva ändå :)kram till dig!

2012-03-15 @ 15:15:43
URL: http://babylife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback