Bröderna Lejonhjärta

2012-05-23 / 20:56:29
Jag älskade boken om Skorpan och Jonatan Lejonhjärta  och jag älskade filmen när den kom 1977. Jag tyckte att Tengil och Katla var otäcka och att Mattias vara gullig. I dag läser jag på DN.se att Tomas Alfredson har köpt rättigheterna till boken och att han planerar en storfilm med ungefär samma budget som "Tinker, tailor, soldier, spy". Jag hoppas att jag får njuta lika mycket av den filmen som jag gjorde av den första. Och jag tror att han klarar det, han Tomas. Han är bra på sånt där filmande, tycker jag. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag bara hoppas att det inte bara blir MÄN, som i Tinker Tailor... Att de försöker balansera lite! Har du hört talas om Bechdel-testet? Mycket intressant, fick verkligen upp mina ögon för vem som tar plats i filmer!

2012-05-26 @ 21:04:21
Postat av: tsomitant

Sofia är ju megaviktig i boken, så vi får väl hoppas att han kan sin Bröderna Lejonhjärta, den gode herr Alfredsson!

2012-05-28 @ 21:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback