Doftdator tack!

2012-05-27 / 19:49:37
Om det nu skulle finnas en doftdator skulle jag än en gång kunna dela med mig av en underbar löptur. Själva löpturen var kanske inte så underbar, men dofterna..... mmmmmmm! Ok, vi gör så här; Vid varje punkt (.) sluter du ögonen och försöker föreställa dig den doft jag beskriver. Nu börjar vi. Jag kände en doft av ljummet ytvatten. Liljekonvalj. Hägg. Syren. Ljusgrönt blåbärsris. Björklöv. Myror. Barr. Kottar. Kåda. Varm jord. Vårfriskt gräs. Gräsklipp. Varm asfalt. Äppelblom. Det här inlägget tillägnar jag främst mina läsare från de norra delarna av vårt avlånga land där våren/försommaren inte hunnit lika långt. Jag kommer också att gå tillbaka och läslukta på detta inlägg för nu flaggar SMHI för snö till helgen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback