Fasa fångad i text

2012-05-12 / 18:48:13
Som jag har berättat tidigare har vår familj sagt upp prenumerationen på DN(av flera skäl som jag inte orkar skriva om nu). Jag brukar dock kolla in rubrikerna på nätet och när jag ser något intressant, klickar jag mig dit. Härom dan hittade jag det här och det här Övergrepp mot barn är de värsta övergreppen. Att missbruka sin "maktposition", som det faktiskt innebär att vara vuxen!, på ett så vidrigt sätt är helt oacceptabelt. Att sedan inte straffas för sitt maktmissbruk är ännu mer oacceptabelt. Jag hoppas verkligen att de som bestämmer får upp ögonen och stiftar lagar som hjälper barnet, inte stjälper! Utsatta barn tar ofta på sig ansvaret och om förövarna dessutom inte döms för sitt brott blir ansvarskänslan ännu svårare! Vi får inte lämna de här barnen i sticket! Vi får inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback