Sorg

2012-05-05 / 19:03:19
Jag känner en liten kille som precis har förlorat sin mamma i kampen mot cancer. Det sägs att barns sorg är randig. Jag vet inte vad det innebär men jag vet att den här lilla killen inte mår speciellt bra. Jag vet att den här lilla killen kommer att vara både arg, ledsen och förtvivlad innan han har sörjt färdigt. Jag vet att den här lilla killen behöver både empatiska och starka människor i sin närhet för att orka. Jag vet också att jag tycker att inte ett enda barn skulle behöva förlora en förälder. Barn borde förskonas från all sorg och smärta. Men så är det inte, så min uppgift är att finnas för de barn som behöver hjälp med sin sorg. Det är mitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback