Doften av böcker

2012-05-16 / 20:50:04
I höst blir det en del omorganisering på mitt jobb. Roligt! Jättekul! Förändringar är alltid utvecklande och oftast av godo. Det enda som inte är bra med de här förändringarna är att jag inte kommer att vara med när de genomförs..... Som du nog vet vid det här laget, ska jag och delar av min familj flytta till ett annat land och en annan stad. Jag kommer alltså att lämna mitt yrkesverksamma liv för obestämd framtid, och får således inte vara med om de spännande förändringar som är på gång på min arbetsplats. Så för att inte känna att jag är helt off och ute ur leken tog jag idag på mig att organisera det nya biblioteket. Jag har ägnat hela dagen åt att packa upp och sortera lättlästa böcker, sago- och poesisamlingar, seriemagasin, tjocka böcker, tunna böcker, klassiker, nya böcker, sångböcker, tidningar och hundra miljoner andra böcker. En underbar dag! Jag älskar doften av böcker (en gång sökte jag faktiskt jobb på biblioteket i vår lilla stad, men jag fick det inte. Jag skrev nog inte tillräckligt intressant CV. Nåt annat kunde det inte bero på, eller hur?)! I mitt nästa liv ska jag bo i ett bibliotek. Jag kanske återföds som en biblioteksråtta. Eller en dammig gammal bok. Eller varför inte ett bokstöd. Det finns så många spännande saker att återfödas till i ett bibliotek ;)
Vetenskapsbiblioteket i Görlitz i Tyskland (bild från google)

Kommentarer
Postat av: helle

vilken underbar bild!

2012-05-17 @ 21:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback