Arg och frustrerad

2012-11-24 / 09:46:00
 
Jag hade ingen bra dag i går. Klockan 07.20 ringer leveransmannen och frågar efter vår portkod. Jag får inte ur mig en siffra rätt. När han sen äntligen kom och jag ursäktade min dåliga franska, fyllde han i "och när du talar i telefon är den värdelös!" (visserligen med ett leende men ändå!). När jag sedan skulle förklara för den tjusiga tjejen i den tjusiga sminkbutiken att jag har problem med skäggväxt och behöver stora artelleriet, sa hon " Det du säger madame, säger mig ingenting." Nähä, skit i det då . Så jag gick till vår mataffär för att köpa mjölk och CF, alltså två ynka saker. När jag kom till kassan satt det kassörskor vid två kassor. Vid den ena kassan var det en lång kö och i den andra stord det en kund och stoppade ner sina varor i en påse. Det är inte så svårt att räkna ut vilken kassa jag valde, eller hur? När jag la upp mina två saker på bandet, vänder sig kassörskan till mig och säger "Den här kassan är stängd." Jaha, så kan det ju vara, så jag tog min mjölk och min CF och ställde mig snäll i den andra, långa. kön. Då ser jag hur en tjusig franskyska stegar fram till den stängde kassan och börjar lassa upp grejer på bandet. Inte ett ljud från kassörskan, utan hon börjar direkt slå in i kassan. FAN! Min hjärna gick på högvarv och jag sökte febrilt efter några väl valda franska ord. Tror du att jag kom på några? Nä, just det. Det enda jag åstadkom var onda ögat. Sen gick jag hem och var måttligt road resten av kvällen. FAN för att inte kunna göra sig förstådd, säger jag bara.
 

Kommentarer
Postat av: helle

dom verkar trevliga dom dära fransmännen!

2012-11-24 @ 19:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback