En stilla undran

2012-11-23 / 17:35:34
Jag ska inte kommentera SDs framfart i ett längre inlägg, det har så många andra kloka människor gjort. Jag vill bara säga att deras beteende, de där i riksdagen sittande (inte nu längre) männen, förvånar mig inte ett dugg. Inte vet jag om det skrämmer mig heller. Jag tycker mest bara att det är patetiskt. Det som skrämmer mig däremot, är det faktum att de sitter (nåja, satt) i riksdagen och att det faktiskt finns människor som uppenbaligen vill ha dem där. Skrämmande är det också att SDs sympatisörer tydligen har ökat till antal efter filmen. Vad är det som gör att man har en så snedvriden och underlig männsikosyn att man vill att Sverige ska styras av några som skriker blattelover och hotar med järnrör? Jag blir förskräckt över hur många desinformerade och outbildade - ja, för kan det bero på något annat? - människor det faktiskt finns i vårt samhälle. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback