Frisk luft!

2012-11-27 / 08:29:00
 
I helgen tog vi bilen och åkte söderut. Vi åkte till Fontainbleau som ligger 55 km från Paris i Seine-et-Marne (ett departement i regionen Île-de-France). Fontainbleau är ett av de största av Frankrikes kungliga slott. Det är ett riktigt värstingslott med 600 rum och massor av vacker konst. Vi åkte dit men vi gick inte in i slottet, utan vi höll oss till Fontainbleauskogen. Tänk att stillhet och tystnad kan skänka så mycket lycka! jag har verkligen saknat ingentinget! Yngste Jr och maken sprang iväg på en löptur med diverse inslag av hinderbanetyp medan jag och dottern strosade i sakta mak på stigarna. Jag hörde inte ljudet från en enda bil! vinden susade i trädkronorna och löven prasslade under våra sötter, men annars bara tyst. Underbart! Att bo mitt i Paris är naturligtvis häftigt och mäktigt på många vis, men jag känner att jag saknar naturen. Det är extra härligt att komma ut och bort när skillnaden är så stor! Höstens färgprakt har försvunnit och det var mest grått och brunt i skogen men det är otroligt vackert ändå, tycker jag. Vad tycker du?  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback