Julgran

2012-11-27 / 19:39:00
Jag vill ha en riktig julgran, med en stam som går att kapa för mycket, grenar som spretar, en topp som böjer sig undertatket och en doft av jul. Egentligen tycker jag att det är ganska besvärligt med "färsk" julgran, då våra granar tenderat att barra INNAN de kommer in och sedan tappat alla barr rakt ner i min tröja och strumpor och vars barr jag dammsugit till midsommar. Egentligen skulle det vara så mycket enklare med en plastgran, men det går inte. Det har i alla fall inte gått fram till dags datum, men nu har jag tänkt om litegrann. När vår gran är klädd, där jag f ö också  blivit "tvungen" att frångå mina principer, kommer jag att lägga upp en bild här på bloggen för allmän beskådan och bedömning. Det är ingen plastgran, men heller ingen riktig gran. Mer säger jag inte. Men kolla in hur fransmännen vill att deras granar ska se ut:
Vad tror du om en turkos fluffgran i vardagsrummet? Eller varför inte en brun? Å kolla in julgransfoten, den matchar! Nä, jämfört med dessa är min vacker....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback