Svenska nyheter

2012-11-09 / 19:07:00
När man flyttar så här som vi har gjort, till ett land där man inte riktigt behärskar språket, är det lätt att man blir lite off när det gäller att hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen. Visst , jag läser nyheter på nätet, men ibland känns allt som är" på riktigt" långt borta. Du kan ju fatta hur glad jag blev när jag åkte metron och i gratistidningen fick se denna nyhet
 
 
Där stod det alltså om Anna Lundvall, 104 år, som nekas boende på servicehus för att hon är för pigg. Tyvärr ger det ju inte en alltför positiv bild av vårt hemland. För inte är det väl så att vi inte tar hand om våra gamla på bästa sätt? 
 

Kommentarer
Postat av: Alis

Vile bara tala om att jag läser din blogg, fast jag inte kommenterar, så jag hoppas att du fortsätter att skriva! :)

Svar: Vad roligt att du läser min blogg! Kul när någon annan än släkten hittar hit.... Jag fortsätter nog ett tag till, har några uppslag kvar att dela med mig av ;)
tsomitant.blogg.se

2012-11-10 @ 07:33:55
URL: http://mittalisliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback