Vår värld att vårda

2012-11-21 / 21:07:00
Världsbanken och ett tyskt klimatforskningsinstitut har presenterat en rapport som varnar för konsekvenserna av en fyra grader vamare värld. DNs vetenskapsredaktör svarar här på fem frågor om rapporten. Om du klickar upp hennes artikel, klicka dig vidare till läsarnas kommenterer. Jag kan inte riktigt fatta hur man kan bortförklara klimatförändringen! Jag tycker inte att det krävs speciellt mycket förstånd för att räkna ut att vi lever över våra tillgångar. Att man sen kan diskutera siffror hit och dit, det kan jag väl köpa, men inte det faktum att jorden inte klarar av vårt sätt att utnyttja allt som finns att utnyttja helt urskiljningslöst. Vi måste ta hand om vår jord, jag har tänkt leva på den ett bra tag till och sen mina barn och barnbarn, och sen mina barnbarns barn och barnbarns barnbarn och sen.....
 
bild från robotbyn.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback