Antik Batik och Kusmi Tea

2012-10-05 / 13:01:00
Gabriella Cortese heter grundaren av märket AntikBatik(som jag f ö aldrig hört talas om innan jag flyttade hit!). Hon hämtar inspiration till sina designer från bl a Bali och Tibet. AntikBatik har i höst haft ett samarbete med Monoprix (en varuhuskedja typ Åhlens) i höst. Hon har designat kläder och hushållsgeråd. Jag behövde en tekanna till min kvällskopp och tänkte att "va fan...." och så köpte jag en designertekanna. Det ni. Nu dricker jag med andakt.
 
I min designerkanna brygger jag Kusmi Tea. Kusmi Tea är ett företag som grundades 1867 i St Petersburg. Företaget blev berömt för sina teblandningar till den ryske tsaren. Det teet dricker jag. Ibland. Problemet är att jag inte riktigt har lärt mig att dricka grönt te än, men jag jobbar på det. Under tiden går det alldeles utmärkt att brygga en kanna Farbror August också ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback