Bilar

2012-10-27 / 18:17:00
I Frankrike finns det 37774 miljoner bilar (1a januari 2011), och jag läste någonstans att det i Paris finns nånstans runt 350 bilar per 1000 personer. En hel massa bilar blir det..... och en hel massa trafik..... Här måste man se sig noga för när man går över gatan, för även om det är grön gubbe kan en bil komma körande i hög hastighet utan någon som helst tanke på att stanna. De som ska svänga höger är särskilt luriga, för de har ju också grönt och här är det först som gäller! Jag har flera gånger varit tvungen att rycka tag i Jr när en bil haft bråttom för att hinna först. Det finns många stora och vräkiga bilar, både Mercedes, BMWs och Volvos största modeller susar fram på gatorna. Liksom en och annan Lamborghini, Corvette och Ferrari. Men det verkar som om de som inte behöver bevisa något, vilket är majoriteten faktiskt!, har insett fördelen med en liten bil. Så många och så pyttigt små bilar har jag aldrig sett förut! 
 
 
Man parkerar lite hur som - mitt på övergångställen t ex - och väldigt tätt, ibland så tätt att jag inte förstår hur man tar sig ut!
 
Eller så väljer man ett helt annat fortskaffningsmedel, typ vespa eller motorcykel. De kommer också i en miljon olika utföranden, det här är bara ett exempel
 
Vi får vår bil på måndag. Jag kan säga redan nu att jag aldrig ALDRIG kommer att ge mig ut i Paristrafiken. Punkt.

Kommentarer
Postat av: helle

då skulle du se Palermo!

2012-10-31 @ 13:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback