Boktips

2012-10-09 / 08:17:00
De här böckerna behöver du inte lägga nåt krut på
 
 
De var riktigt dåliga båda två.
Det här är å andra sidan en mycket trevlig bok. Jag rekommenderar dock att du läser första boken först, sen bok nr två och så vidare. Anarki och gamla hundar är den fjärde boken om dr Siri, patolog i Laos. I den här boken dras dr Siri in i en komplott att störta regimen. Det här är en samling trevliga böcker som varken innehåller snaskiga mord eller sex.
 
Jag har även läst Lärjungen av Michael Hjort och Hans Rosenfeldt.Den här boken känner jag mig lite kluven inför. Det var ingen fantastisk läsupplevelse och jag hade svårt att sudda ut bilden på Rolf Lassgård som dök upp så fort jag öppnade boken. I den här boken får man BÅDE snaskiga mord och sex så det räcker och blir över och också en trasig människas kamp att hitta fotfästet - precis som det brukar vara i kriminalromaner. Jag ger inte mycket för morden och det men  Sebastian Bergmans destruktiva liv fängslar mig på något sätt och får mig att fortsätta läsa.
 
Sen så hittade jag då denna pärla på Virgin Megastore på Champs Elysees, The House of Silk, av Anthony Horowitz.
 
Anthony Horowitz har jag kommit i kontakt med genom mina barn och böckerna om Alex Rider. Han har även skrivit manus till, bl anndra, några av de tidiga avsnitten av Morden i Midsomer. Nu har han alltså gett sig på att axla Conan Doyles mantel, d v s fortsätta historien om Sherlock Holmes och hans vän Dr Watsons äventyr i 1890-talets London. Och jag måste säga att han gör det MED DEN ÄRAN! Det här är en kanonbok! Den är spännande, läskig och, i mitt tycke, lyckas han fånga tidsandan på ett trovärdigt sätt. Det enda kruxet är att jag ser 2011 års Sherlock framför mig! Inte helt tokig syn kanske..... 
 
Och så till sist,The time of my life skriven av Cecilia Ahern.
Den här underbara boken handlar om Lucy Silchester och hennes möte med Sitt Liv. Det är en varm, tankfull, underhållande och vacker bok Läs den! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback