Ettårsjubileum

2012-10-30 / 21:56:00
Insåg precis att jag har haft min blogg i lite drygt ett år. Där ser man. Jag har funderat en del på varför jag bloggar och vad jag vill uppnå med min blogg. Jag har i snitt tio läsare per dag och det är klart att det skulle vara kul att ha typ 50000 läsare per dag, men jag tror faktiskt inte att det är det som är det viktiga. Det viktiga för mig är att få skriva och uttrycka mig med ord. Jag tycker också att det är kul att visa dig vad jag är med om, och att skriva om det jag funderar på eller om det som jag ser i tidningen eller hör på radio. Jag tror inte att jag har ett behov av att visa upp mig eller av att få höra att det jag gör är bra eller snyggt eller smart. Tillhör jag en minoritet bland de som bloggar? Jag läser i DN om en bloggerska som mest skriver om sina outfits och sitt utseende, och som har sin blogg för att få en egoboost. Sån är inte jag. Nä, när man väl blivit tant, med gråa hår och röda blippor i ansiktet, då vill man heller skriva om insidan än om utsidan. Vi får se om jag fortsätter ett år till eller om det kanske räcker nu.....
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tycker att du ska fortsätta blogga!

Svar: Du är den enda som fattat att jag fiskar efter komplimanger....
tsomitant.blogg.se

2012-11-01 @ 17:08:24
Postat av: Matilda

Men då är jag ju oxå lite smartare än alla andra! ;)

2012-11-01 @ 21:47:49
Postat av: Maya

Jag håller med, blogga för dig inte för någon annan skull!
Jag tycker det är kul att dela med mig av vad som händer till släkt och vänner :) Därför startade jag min blogg ... lite ego för det var lättare än att skriva mail till var och en av dem :) Nu besvarar jag bara mail från de som har några frågor eller vill veta något mer ingående.
Kram Maya

Svar: Du har helt rätt! Tack!
tsomitant.blogg.se

2012-11-05 @ 05:50:36
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: vuxenmamman

Jag är precis som du! Skulle aldrig i mitt liv jaga läsare med att visa upp enbart vad jag klär mig i. Dels är det inte alls intressant och dels så inte jag så intressant över huvudtaget.

Jag vill dela med mig vad det innebär att vara en vuxenmamma.

KRAM

Svar: Tack för peppet!
tsomitant.blogg.se

2012-11-05 @ 08:39:20
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback