Gräs

2012-10-10 / 10:13:00
Det har väl inte undgått någon av mina trogna läsare att vi bor i ett hus. Vi bor alltså i ett hus mitt i centrala Paris. Jag ska skriva ett separat inlägg om vårt hus en annan gång, idag ska inlägget handla om vår trädgård. Vår trädgård är inte stor, kanske typ 30 m2 eller nåt sånt. Större delen av tomten är en uppförsback, där Jr brukar köra skidgång när abstinensen blir för stor. Det växer en lönn, en liten bambuhäck, en thuja, två lavendelplantor och ett träd, som jag inte vet namnet på, i vår trädgård. Det finns också ett dött träd vid sidan av huset. Det verkar inte som om vår trädgårdsmästare (ja, jag vet hur sjukt är inte det? En trädgårdsmästare för att ta hand om 30m2, men vi fick inte välja...) har tänkt ta bort det så jag planerar att pryda det med ljuslyktor i höst/vinter. På morgonen kvittrar talgoxen, senare på dagen tar äckelduvorna över. Just nu, i skrivande stund, hoppar två koltrastar runt och letar mat. Ibland skriker en nötskrika högt och argt. När jag går ut på vår baksida är det inte många ljud från miljonstaden som hörs. Ett flygplan ibland, det mullrar från metron, ett svagt buller från bilarna på gatan men annars är det nästan som på baksidan till vårt förra hus i Sverige. Vi har det väldigt bra på vår lilla baksida. En lyx få förunnat här i Paris. Det är bara en sak som jag funderar lite "Hur tänkte dom nu?". Precis utanför dörren har vi ett område på två gångerfem meter som är täckt av en PLASTgräsmatta! Mycket underligt, fast det är klart, detär ganska lättskött. Inte så skönt under en naken fot, men alltid grönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback