Internet

2012-10-03 / 15:25:00
Som ni vet har vårt internet legat nere ett antla dagar, eyra och en halv för att vara exakt. och när vi flyttat in i vårt hus fick vi vänta på internetuppkopplingen i två veckor. Jag har inte ansett mig själv vara en person som är speciellt beroende av internet och har tänkt att jag skulle klara mig utan helt och hållet. Men så fel jag hade. Jag känner mig helt handikappad och off när jag inte kan hålla koll på vad som händer hos släkt och vänner i Sverige! Så när internet la av förra helgen fick jag lite panik. Barnen var på mig från första sekund och ville att jag skulle ringa Orange(stora teleoperatören här i Frankrike). Jag drog ut på det samtalet då jag inte tycker att det är speciellt lätt att prata om intenet och sånt på franska. Efter fyra dagar hade dock även jag lite lätt abstinens och som av en händelse fick jag tag på ett hjälpnummer där hjälpen sker på engelska! Jag ringde och fick prata med Thomas, en fransman  med underbar brytning, som mycket pedagogiskt guidade mig genom en restart av vår intenetbox. Och vet du vad; Jag klarade det! Jag fixade internet och barnen älskade mig! Tänk så lite man behöver göra för att få sina barns kärlek!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback