Mat

2012-10-24 / 15:09:57
Idag har jag använt en för mig ny igrediens i min matlagning, nämligen röd pesto. Inget konstigt alls. Jag har gjort en busenkel kycklinggryta son jag kan plocka många husmorspoäng på tror jag! Grytor ser alltid så proffisga och avancerade ut, men det är ganska enkel matlagning. Åtminstone de jag lagat/lagar. Här kommer receptet på min senaste erövring
 
Italiensk pestokyckling med krämig pasta
 
350 gr pasta
750 gr kycklingfiléer
2/3 kruka basilika
1 msk oregano
15 marinerade soltorkade tomater
3 vitlöksklyftor
1 tsk salt
1/2 tsk svartpeppar
1 tsk röd pesto
3 dl matlagningsgrädde
1 l mjölk
smör att steka kycklingen i
 
Tärna kycklingen och stek i smöret i en stekpanna. Blanda i peston. Pressa vitlök, grovstrimla tomater och basilika och rör ner i kycklingen tillsammans med oregano, grädde och mjölk. Låt puttra i fem minuter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback