PSG

2012-10-26 / 08:21:00
 
 
PSG står för Paris Saint- Germain FC och är Paris stolthet. Det har väl knappast ungått någon att det fr o m 11e juli är klubben som Zlatan spelar för. PSG bildades 1970 då de två klubbarna Stade-Saint Germain och Paris FC valde att gå ihop och bilda en ny klubb, PSG. Klubben har vunnit Ligue1 två gånger och Coupe de France åtta gånger. Inför säsongen 2012/2013 har klubben storsatsat och värvat en hel radda duktiga fotbollsspelare, däribland Zlatan ( som f ö tjänar ofattbara 9 miljoner euro, ca 77 miljoner svenska kronor, om året!).
 
I går åkte jag ut till Parc de Princes, PSGs hemmaarena för att köpa biljetter till matchen den 31a oktober.
 
 
 
Jag möttes av en storstilad ingång
 
 
där klubbemblemet vakade över mig från ovan som ett allseende öga
 
 
Några biljetter fick jag dock inte med mig hem, då de av någon outgrundlig anledning inte sålde fler än två per identitetshandling och vi behöver fyra biljetter, så det vara bara att åka hem i outrättat  ärende. Fast jag fick en skymt av Ztjärnan himself! På en affisch i ett skyltfönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback